fbpx

Centro Internacional de Lenguas y Culturas Extranjeras - CILCE

grupos-invest.jpg
El Centro Internacional de Lenguas y Culturas Extranjeras "CILCE" de la USTA - Villavicencio como escenario académico, busca diseñar, coordinar, ofrecer formación y fortalecer las competencias comunicativas en lengua extranjera como parte de la formación integral de estudiantes, profesores, cuerpo administrativo de la Universidad y de la comunidad en general, facilitando la adquisición y el uso competente de un segundo idioma a través de procesos innovadores fundamentados en la reflexión e interacción; logrando así su posicionamiento ante la comunidad regional, nacional e internacional.

Exámenes

  • Exámenes de suficiencia.
  • Exámenes de clasificación (Neos).
  • Exámen de comprensión lectora en inglés (posgrados).

Cursos

  • Intersemestrales.
  • Plan de formación en Lengua Extranjera (nivelación).
  • Clubes de conversación (Docentes- Estudiantes).

Exámenes

Exámenes de suficiencia


El Exámen de suficiencia es un acto voluntario y formal solicitado por el interesado con la finalidad de acreditar el nivel del conocimiento de un idioma para lo cual se somete a una evaluación.

La Unidad de Lenguas ofrece a los estudiantes de pregrado la opción de presentar dicho examen, para lo cual el estudiante debe diligenciar el siguiente formulario:

Formulario aquí

Una vez hecha la solicitud por parte del estudiante, esta será estudiada; la inscripción NO asegura la presentación del examen. En caso de ser aceptado, se le informará por medios institucionales.

Exámenes de clasificación (Neos)


El exámen de clasificación para estudiantes Neo Tomasinos se realiza la primera semana de clases; la presentación de dicha prueba es informada por medios institucionales a los estudiantes Neos de la comunidad USTA Villavicencio.

Examen de comprensión lectora en inglés (posgrados)


Acuerdo 46: Artículo 17. Los estudiantes de los programas de posgrado deberán demostrar como requisito de grado, competencia en comprensión lecto-escritora con contenido académico en lengua extranjera. Así: 

Especialización: nivel mínimo A2 en competencia lecto- escritura de acuerdo con el MCERL. 

Maestría y doctorado: nivel mínimo B1 en competencia lecto- escritora de acuerdo con el MCERL.


 

Cursos

Cursos Intersemestrales de Inglés

 

Reglamento Estudiantil – Pregrado: ARTÍCULO 42. Cursos intersemestrales. Son cursos intersemestrales los ofrecidos o autorizados por la Universidad en un período especial del Calendario Académico, con el propósito de repetir asignaturas perdidas, nivelar las atrasadas o adelantar alguna programada de niveles superiores. Estos cursos sólo pueden ser autorizados por los Consejos respectivos y tienen un costo económico. Las respectivas Facultades determinarán qué asignaturas pueden programarse en cursos intersemestrales.

Para solicitar cupo en el curso intersemestral de inglés el estudiante interesado debe completar el siguiente formulario:

https://forms.gle/4rhffQeLdfyWL3z46

*El Formulario sólo se habilita durante el período intersemestral y de acuerdo a las fechas del calendario académico

Curso: Plan de Formación en Lengua Extranjera (nivelación)


Son cursos especiales establecidos por el ILE Villavicencio para lograr el propósito de graduación oportuna de los estudiantes de Pregrado de la USTA que se encuentran con varios niveles pendientes en su plan de estudios.

Pueden acoger a este plan de formación los estudiantes que cumplan con los siguientes requisitos:

- Tiene tres o más niveles de inglés pendientes por cursar.

- Ha terminado sus espacios académicos disciplinares.

- Se encuentra cursando los últimos semestres en programas de pregrado (8vo, 9no o 10mo).

- Ha cursado y aprobado por lo menos tres niveles de inglés para plan de estudios nuevo (6

niveles); para plan de estudios antiguo debe haber cursado por lo menos 4 niveles de inglés.

- Se ha reintegrado y cumple con la condición de estudiante de acuerdo al reglamento

estudiantil de pregrado y cumple con las condiciones descriptas anteriormente.

Toda solicitud será estudiada por el ILE Villavicencio; para solicitar cupo el estudiante interesado debe completar el siguiente formulario:

https://forms.gle/as1C7J9ncY2Ti4My6

*El formulario se habilita de acuerdo a las solicitudes recibidas
, para mayor información no olvides seguir nuestras redes sociales.

Clubes de conversación (Docentes-estudiantes)


 
El club de conversación establecido por el ILE Villavicencio tiene como fin promover la práctica oral de la lengua extranjera inglés dentro de un espacio establecido para este fin.
El club de conversación para estudiantes está dividido en nivel básico y avanzado; los horarios para ingresar a dicho club deben ser consultados en el horario de tutorías.

El club de conversación para docentes está dividido en nivel básico y avanzado; se establece un horario especial considerado para la práctica de la lengua extranjera inglés a los docentes. El horario es informado al inicio de cada semestre a su respectiva facultad.

*Los horarios de los clubes de conversación se encuentran especificados en el horario de tutorías.

 

THE 8 WEEK COURSE INCLUDES

Tuition with materials - Homestay - Social Activities - Weekend trip to Bogotá and Villa de Leyva

Social Activities

- Welcome activity in hacienda Marsella - City tour - Ecological hike in Vereda del Carmen
- Bowling - Visit to the Zoo Los Ocarros - River Trip
- Movies - GYM - Cultural dancing classes - Sports
- Picnics and BBQS
- Karaoke - Library - Farewell Dinner
Methodology
The methodology follows the See, Jugde and Act Method created by Saint Thomas Aquinas, which is the basis of the pedagogical approach at Santo Tomás University. It consists of three different stages as a way to propose solutions to problematic situations. The first stage SEE refers to see our reality and context. Then the JUDGE to verify the contextual situation and contrast it with what it is supposed to be happening according to our beliefs, knowledge and criteria. Finally, students are supposed to come up with solutions to create changes. In other words, ACT. All the participants will be engaged in tasks where the have to use the spanish language in real communicative situations.

Among the activities you may find: 
  • Workshop on creative, academic and critical writing.
  • Development of communicative skills to develop fluency and accurancy (debates, round tables, academic presentation on current issues).
  • Speaking club.
  • Reading plan founded on graded readers of Spanish as a foreign language.
  • Vocabulary expanding and use of functional Spanish.
  • Preparation for DELE
Spanish Language and Culture I
Total number of hours: 96 hours 
Face to face lessons: 64 hours 
Autonomus work: 31 hours 
Common European Framework of Reference: A1 
Problemic core: How can Spanish language and culture students interact in basic Spanish context situations? 
Communicative functions: 
Giving and asking personal information. 
Telling the time. 
Expressing daily activities. 
Describing places. 
How to cope with basic communicative situations: at the restaurant, at the bank, at the university, at the airport, at the hospital, at the supermarket, and so on. 
Using numbers and quantities. 
Referring to people physical appearance and personality. 
Expressing likes and dislikes. 
Ordering a typical dish (favorite recipes)
Talking about outdoor activities. 
What do you do for fun? 
Getting to know my neighbor. 
Visiting touristic places in the city.
Spanish Language and Culture II
Total number of hours: 96 hours 
Face to face lessons: 64 hours 
Autonomus work: 31 hours 
Common European Framework of Reference: A2 
Problemic core: 
How can Spanish language and culture students interact in basic Spanish context situations? 
Communicative functions: 
Giving instructions and asking for favors. 
Talking about the neighborhood. 
Dating someone. 
Describing what’s going on. 
Where am I? Directions. 
Describing your favorite type of weather. 
Talking about past events. 
Planning my ideal vacation. 
Going shopping around the city. 
Comparing and contrasting touristic sights.

THE 18 WEEK COURSE INCLUDES

Tuition with materials - Homestay - Social Activities - Weekend trip to Bogotá and Villa de Leyva

Social Activities

- Welcome activity in hacienda Marsella - City tour - Ecological hike in Vereda del Carmen
- Bowling - Visit to the Zoo Los Ocarros - River Trip
- Movies - GYM - Cultural dancing classes - Sports
- Picnics and BBQS
- Karaoke - Library - Farewell Dinner
Methodology
The methodology follows the See, Judge and Act Method created by Saint Thomas Aquinas, which is the basis of the pedagogical approach at Santo Tomás University.  It consists of three different stages as a way to propose solutions to problematic situations. The first stage SEE refers to see our reality and context. Then, the JUDGE to verify the contextual situation and contrast it with what it is supposed to be happening according to our beliefs, knowledge and criteria. Finally, students are supposed to come up with solutions to create changes. In other words, ACT. All the participants will be engaged in tasks where they have to use the Spanish language in real communicative situations.


Among the activities, you may find: 
  • Workshop on creative, academic and critical writing.
  • Develop,emt of communicative skills to develop fluency and accurancy (debates, round tables, academic presentation on current issues).
  • Speaking club.
  • Reading plan founded on graded readers of Spanish as a foreign language.
  • Vocabulary expanding and use of functional Spanish.
  • Preparation for DELE
Spanish Language and Culture I
Total number of hours: 96 hours 
Face to face lessons: 64 hours 
Autonomus work: 32 hours 
Common European Framework of Reference: A1 
Problemic core: How will students be able to effectively communicate with spanish speakers in a variety of everyday situations at an A1 level?
Communicative functions: 
Giving and asking personal information. 
Talk about countries and nationalities.  
Tell the time.
Express daily activities and routines.
Describe places.
Give addresses and locations.
Cope with basic communicative situations: at the restaurant, at the bank, at the university, at the airport, at the hospital, at the supermarket, and so on.
Use numbers and quantities.
Describe people’s physical appearances and personalities.
Express likes and dislikes. 
Order a typical dish (favorite recipes).
Talk about outdoor activities.
Describe what they do for fun.
Get to know your neighbors. 
Use affirmatives, negatives and questions.
Visit touristic places in the city.
Spanish Language and Culture II
Total number of hours: 96 hours 
Face to face lessons: 64 hours 
Autonomus work: 32 hours 
Common European Framework of Reference: A2 
Problemic core: 
How will students be able to communicate with others about their daily routines, lifestyles, and past experiences using common words and expressions at an A2 level?
Communicative functions: 
Give instructions and asking for favors.
Compare information and expressing opinions.
Talk about the neighborhood.
Talk about dating and relationships.
Ask and giving information for a CV.
Describe what´s going on.
Describe personal experiences.
Give directions to arrive to a place.
Describe your favorite type of weather.
Talk about past habits.
Narrate past events and customs.
Plan my ideal vacation.
Predict actions in the future.
Go shopping around the city.
Compare and contrast touristic sights.
Give advice and suggestions.
Use modals to ask and give advice, orders, and instructions.
Spanish Language and Culture III
Total number of hours: 96 hours 
Face to face lessons: 64 hours 
Autonomus work: 32 hours 
Common European Framework of Reference: B1
Problemic core: 
How will the students be able to understand and produce organized texts related to work, study, or their personal lives at a B1 level?
Communicative functions: 
Tell anecdotes.
Be immersed in past events.
Express curiosity.
Give instructions, advice, and solutions.
Talk about wishes.
Express probability in the present, past, and future.
Talk about superstitions.
Show agreement and disagreement.
Fashion: How do I look?
Relate two or more moments in the time.
Give explanations and apologies.
Talk about consequences and purpose.
Describe wishes and gratitude.
Offer help, congratulate someone, and apologize.
Spanish Language and Culture IV
Total number of hours: 96 hours 
Face to face lessons: 64 hours 
Autonomus work: 32 hours 
Common European Framework of Reference: B2
Problemic core: 
How will students be able to develop complex ideas and opinions about specialized topics of their interest and profession at a B2 level?
Communicative functions: 
Talk about sanitary precautions when traveling abroad.
Mass media points of view.
Exchange information about leisure and free time.
Analyze and give a review of a movie.
Give their opinion about controversial topics such as music piracy.
Talk about hypotheses and possibilities of present and future events.
Describe the value of actions, objects, and states.
Compare and contrast a variety of issues and situations.
Use colloquial expressions to describe misunderstanding, indifference, and their opinions.
Describe in specific detail their interests, likes and dislikes.
Solve problems that occur in a variety of situations such as air travel.
Acreditación Institucional
Icontec
Acreditación Institucional
2024 Universidad Santo Tomás - Villavicencio - PBX (608) 678 42 60

Campus Aguas Claras: Carrera 22 con Calle 1a - Vía Puerto López / Campus Loma Linda: Carrera 48 N° 19 - 05 Sur - Vía Acacías Villavicencio, Meta.

Notificaciones Judiciales y/o Extrajudiciales.
El siguiente correo es de uso exclusivo para juzgados, tribunales y altas cortes o requerimientos de autoridades administrativas: juridica@ustavillavicencio.edu.co

© Todos los derechos reservados
Buzón de sugerencias
Este sitio web usa cookies para mejorar tu experiencia de navegación. Al continuar navegando, das tu consentimiento para su uso. Más detalles…